Important!
Hoe kunt u veilig Internet Bankieren?
Simpel gezegd via de App van uw Bank.
Heeft uw Bank geen App, of heeft u geen apparaat waar deze Apps op werken, dan kunt u gebruik maken van de Internet Pagina van uw Bank. Deze pagina’s kunt u opvragen bij uw Bank.
Bij het bezoeken van de Inlog pagina uw Bank hoeft u maar op 1 ding te letten en dat is of de adresbalk van uw browser GROEN kleurt. Is deze kleur anders dan GROEN dan sluit u uw browser en probeert u het opnieuw. Mocht het na opnieuw opstarten nog steeds niet lukken, dan neemt u contact op met uw bank. U zou natuurlijk ook nog kunnen proberen of het wel op een ander apparaat lukt, maar misschien heeft u maar 1 apparaat.
Hieronder ziet u een aantal voorbeelden van een GROEN gekleurde adresbalk.
Important!
Hoe gaat u om met email berichten van uw Bank?
Voor ALLE email-berichten van uw Bank heeft IEDER mailprogramma een speciaal knopje, dit heet de PRULLENBAK. Bij ieder berichtje waarbij lijkt dat het van een Bank afkomstig is, gebruikt u direct deze knop. U gaat niet proberen de echte van de niet echte te onderscheiden. Wanneer een Bank een belangrijk bericht voor u heeft, dan sturen ze deze maar eventjes met de post.